آخرین اخبار
کد مطلب: 80814
واکنش لاريجاني به هتاکي کامرون:
سخنان نخست‌وزير انگليس از روي تفرعن و ترس است/ انگليس ۵ روز پيش در حال جدايي بود/ جريان داعش باعث اضطراب شما شده است
تاریخ انتشار : 1393/07/06 06:18:07
نمایش : 1373
رئيس مجلس سخنان نخست‌وزير انگليس را از روي تفرعن اما با باطني از اضطراب توصيف کرد و گفت: قدرت شما بيشتر شده که اين‌ چنين سخن مي‌گوييد؟ شما ۵ روز پيش کشورتان در حال جدايي بود.

به گزارش سلام لردگان به نقل از خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي که در مراسم روز جهاني گردشگري در سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي سخن مي‌گفت با اشاره به تفرعن کشورهاي غربي در فرهنگ که به دليل پيشرفت آنها در حوزه صنعت حاصل شده است، گفت: ما نمونه آن را چندي پيش در سخنان عجيب و غريب نخست‌وزير انگليس در سازمان ملل ديديم، مخصوصا حوزه مربوط به ايران که در آن نوعي تفرعن وجود داشت دستور داد که بايد ايران اين کار را بکند شما چه کسي هستيد که اينگونه حرف مي‌زنيد اين بايدها از کجا آمده است.

وي افزود: قدرت شما بيشتر شده که اين‌چنين سخن مي‌گوييد؛ شما 5 روز پيش کشورتان در حال جدايي بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: شما نبايد اينگونه صحبت کنيد. شما اضطراب داريد و جريان داعش باعث اين اضطراب است چرا که خودتان کمک کرديد و حالا مشکلي پيش آمده است.

لاريجاني با اشاره به اينکه اضطراب از داعش اضطراب درستي است، گفت: حالا چرا از زبان بايد استفاده مي‌کنيد؛ شما نيازمند هستيد و بايد از بستر عقلاني استفاده کنيد.

وي افزود: شما از جريان تروريست ترسيده‌ايد؛ سخنان شما ظاهرا تفرعن است اما باطنش ترس است. شما براي مقابله با تروريست‌ها نيازمند هستيد اما نبايد نيازتان را به طرف مقابل بفروشيد. شما نمي‌توانيد زرنگي کنيد و نيازتان را به عنوان امتياز به ما بفروشيد. اين قابل تفکيک و قابل دريافت است.

رئيس مجلس ادامه داد: به جاي پذيرفتن اشتباهات گذشته که به تروريست‌ها کمک کرديد حالا از زباني استفاده مي‌کنيد که منجر به رفع نياز شما نخواهد شد.

لاريجاني با اشاره به اينکه غربي‌ها در سوريه آشفتگي ايجاد کردند، گفت: نکته جالب اينکه امروز با تروريست‌ها برخورد تاکتيکي مي‌کنند. نماينده پنتاگون چندي پيش گفت برخورد ما با تروريست‌ها در عراق تاکتيکي و در سوريه راهبردي است.

وي افزود: شما نمي‌خواهيد دولت دموکراتيک عراق قوي شود لذا برخورد شما ريشه‌اي نيست و تنها تاکتيکي است اما در سوريه چون مي‌خواهيد دولت مرکزي را سرنگون کنيد مي‌گوييد برخورد ما راهبردي است.

رئيس مجلس ادامه داد: معناي اينکه نماينده پنتاگون گفته است ما در عراق تاکتيکي و در سوريه راهبردي برخورد مي‌کنيم يعني چه، معناي واقعي اين است که مسئله تروريست‌ها براي قدرت‌ها مهم نبوده و مي‌خواستند از دين ابزاري استفاده کنند.

لاريجاني گفت: به نظر من موضوع ناامني بر منطقه ادامه پيدا خواهد کرد و البته در اين ميان امن‌ترين کشور ايران است. که توانسته به استقلال قوي و دموکراتيک خود اين مشکلات را هضم کند.

وي افزود: من در اين منطقه شلوغي زيادي مي‌بينم و بعيد مي‌دانم با اينگونه رفتاري که غربي‌ها دارند و ادعاي مبارزه دروغين با تروريسم دارند اين ناآرامي‌ها در منطقه ادامه پيدا کند و اين گرفتاري‌ها سال‌ها ادامه پيدا کند.

رئيس مجلس با اشاره به ائتلاف دروغين کشورهاي غربي براي مقابله با داعش گفت: تصميم ما براي مقابله با تروريست روشن است. برخورد ما تاکتيکي نيست و در عراق، سوريه و افغانستان به طور کامل و استراتژيک است.

لاريجاني در ادامه تصريح کرد: دورنماي منطقه آشفتگي سياسي وجود خواهد داشت و البته تروريست نيز رشد خواهد کرد و همين مسئله سبب مي‌شود تا برداشت‌هاي فرهنگي غبارآلود همچنان وجود داشته باشد.

رئيس مجلس در ادامه تصريح کرد: يکي از نتايج بحث توريسم در امنيت ملي کمک به زدودن همين فضاي غبارآلود است چرا که به ارتباط بين فرهنگ‌ها کمک مي‌کند.

لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه امروز بايد از سرمايه مردم استفاده مناسبي شود، گفت: امروز بودجه کشور اجاره نمي‌دهد تا هزينه چشمگيري براي اين مسائل شود و بهتر است تا از سرمايه مردم در اين باره استفاده گردد.

همچنين رئيس مجلس بر ضرورت استفاده از ساختمان‌هاي بومي در اسکان توريسم‌ها و مسافران تأکيد کرد.

انتهاي پيام/

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس